.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
شرایط زراعت برنج در شرق و مرکز استان مناسب نیست

 شمال نیوز: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با توجه به شرایط جوی و کاهش نزولات و خشکی، زراعت برنج در برخی از مناطق به خصوص در قسمت مرکزی و شرق استان، که مشکل منابع آبی دارند مناسب نیست.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن عنایتی درباره آخرین گزارشات زراعت برنج در سطح استان گفت: با توجه به شرایط جوی و کاهش نزولات و خشکی، زراعت برنج در برخی از مناطق به خصوص در قسمت مرکزی و شرق استان، که مشکل منابع آبی دارند مناسب نیست و علاوه بر عدم امکان آب تخت نمودن و انتقال نشا به زمین اصلی، بسیاری از سطوح کشت شده نیز دچار استرس کم آبی شده و تا مرحله خطر پیش رفته است.

وی با بیان اینکه اگر اقدامی جهت تامین آب صورت نگیرد، در شرایط رها شدن و از بین رفتن قرار می گیرند، ادامه داد: سطوحی از زمین های کشت شده نیز که در مرحله پنجه زنی و مرحله زایشی قرار داشتند به علت کم آبی شدید و سله بستن خاک، رها شده و در معرض نابودی قرار دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: تاکنون 208 هزار و 616 هکتار از شالیزارهای استان به کشت برنج اختصاص یافته که 48 هزار و 975 هکتار معادل 23.5 درصد به صورت مکانیزه و 159 هزار و 641 هکتار به روش سنتی کشت شده است.

عنایتی افزود: از کل سطوح نشا شده 161 هزار و 334 هکتار مربوط به ارقام محلی و 47 هزار و 582 هکتار مربوط به ارقام پر محصول بوده است.

وی با بیان اینکه سطح شالیزارهای کشت نشده به علت عدم تامین آب یک هزار و 541 هکتار است گفت: 26 هزار و 194 هکتار سطح شالیزارهای کشت شده تحت استرس و 495 هکتار سطح کشت شده و رها شده است که در صورت تامین آب احتمال برگشت و انتفاع آن کم است .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تاکنون 27 هزار و 25 هکتار معادل 12.9 درصد از شالیزارهای استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند و 385 نمونه خاک از مزارع به آزمایشگاه های خاک شناسی ارسال شد.

عنایتی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی، در حال حاضر درصد خوشه دهی شالیزارهای استان حدود 15 درصد ارقام محلی است.

وی با اشاره به ثابت بودن قیمت انواع برنج تولیدی استان در هفته های اخیر گفت: قیمت انواع طارم محلی هر کیلو 68 هزار تا 71 هزار ریال، ارقام پر محصول خزر 58 هزار تا 63 هزار ریال ، رقم فجر 57 هزار تا 60 هزار ریال، رقم شیرودی 54 هزار تا 56 هزار و 500 ریال و رقم ندا 52 هزار و 500 تا 55 هزار ریال خرید و فروش می شود


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.292 seconds.